tag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post2081188405431285023..comments2022-09-10T16:43:43.208+02:00Comments on Min P1800: Reparation av säkringshållareMin_P1800http://www.blogger.com/profile/14321032943908840341noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post-7020655553776003342009-11-28T15:35:06.374+01:002009-11-28T15:35:06.374+01:00Har du pinupbilder på arbetsbänken, eller vad är d...Har du pinupbilder på arbetsbänken, eller vad är det för ansikte man ser på en av bilderna? :PFriday-splithttps://www.blogger.com/profile/01069270440844524822noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post-3467836628460798842009-11-25T18:27:37.294+01:002009-11-25T18:27:37.294+01:00Inte helt lätt det här!
Jag har ju förmånen att ha...Inte helt lätt det här!<br />Jag har ju förmånen att ha din bok Swedish Iron hos mig. Den beskriver<br />X1 Blue in color, X2 Light yellow och X3 näms ingen färg.<br /><br />På länken www.v1800reg.org/pages/V%201800%20HIST.doc beskrivs färgerna.<br />"The colors were cream yellow for X2, light blue for X1 and X3. Also there are suspicions regarding a green one, but only 3 have been built by the Italians on the other side. X1 was right hand drive and X2 and X3 left hand."<br /><br />Saxat från http://web.comhem.se/~u18116509/tillverkningavx1hel.htm sid3.<br />"Pelle hade fria händer både vad gäller exteriör och interiör. X1:an var grågrönmetallic-lackerad med vit inredning och gula fälgar, X2 och X3 hade röda fälgar."<br /><br />Så för att vara säker skickade jag en fråga till författaren av det senaste klippet. Hoppas på svar, fortsättning följer.Min_P1800https://www.blogger.com/profile/14321032943908840341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post-18924376649214581812009-11-24T22:20:23.151+01:002009-11-24T22:20:23.151+01:001b) P958-X2 är korrekt
2a) Korrekt, men även fram...1b) P958-X2 är korrekt<br /><br />2a) Korrekt, men även framflyttad kylare, annat flamskyddat material i inredningen och för USA de nya stötupptagande kofångarna för att klara 4 mph dvs 10 cm längre totallängd och ändrad utväxling på 1 ans växel. <br /><br />3a) P958-X3 var grå som ställdes ut i New York våren 1960.<br />X1 var från början lackerad grågrön metallic med vit inredning, stod sedan på Volvo Lundbyfabrikens gård i ett antal år och delar försvann, återuppstod under 1964 med chassinummer X010 och är nu omlackad i en ljusblå färg.<br /><br />X2 gräddvit med ljusblå inredning, finns som sagt på Volvos museum efter att PG's blivande fru Christina Engellau använt den.<br /><br />X3 var som sagt grå och med röd inredning. <br /><br />http://w1.183.telia.com/~u18312797/index.htm<br /><br />Ps. Läste även att chassinummer 1 är tillbaka i Sverige nu igen efter några år i USA i senaste Klassiker.P1800ES-73noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post-21430137511446077422009-11-23T19:06:45.439+01:002009-11-23T19:06:45.439+01:00De var lite kluriga. Men här kommer mina svar.
1b...De var lite kluriga. Men här kommer mina svar.<br /><br />1b) Måste vara P958-X2, en ljusgul eller ibland cremegul som står hos VOLVO.<br />Jensenbilarna hette X1PP/X2PP/X3PP och P172 var första försöket att utveckla det som sen blev 1800ES. X010 vet jag inte vad det kan vara?<br /><br />2a) Krockbalkar i dörrar tillsammans med H4 lampor, ny belysning av vippströmbrytarna på I-brädan. Inte att glömma den 10% större sveparean på vindrutan.<br /><br />3 gissar på a) P958-X2 ställdes ut i Belgien och P958-X3 var den i New York 1960. Men färgen är svårare. X1 o X3 skulle vara ljusblå och X2 ljusgul. Sen figurerar ibland en grön men det har jag inte hittat något om och det byggdes ju bara 3st. Se länk nedan.<br />www.v1800reg.org/pages/V%201800%20HIST.docMin_P1800https://www.blogger.com/profile/14321032943908840341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8310181026537273048.post-36296245197406662512009-11-22T23:08:08.498+01:002009-11-22T23:08:08.498+01:00Söndags frågesport:
1) Vad kallas den P1800 proto...Söndags frågesport:<br /><br />1) Vad kallas den P1800 prototyp från FRUA som nu finns bevarad på Volvos museum? <br />a) X010<br />b) X2<br />c) P172<br /><br />2) Vad finns på sista årsmodellen P1800ES-73 men inte på förgående årsmodell?<br /><br />a) Krockbalk i dörrar<br />b) Klöverfälgar<br />c) Torkare för bakrutan<br /><br />3) Vilken färg hade bilen som ställdes ut på New York utställningen våren 1960?<br />a) Grågrön metallic<br />b) Grå<br />c) RödMin P1800ES-73https://www.blogger.com/profile/06477829868628362696noreply@blogger.com