Fler än jag har väl läst i senaste Klassiker att P1800 #1 är tillbaka i Sverige.
Samma tidning har fokus på en annan klenod, BMW 3.0 CSi, vilken väl konkurrerar med P1800 i snygghet. Det är ytterligare en av de bilar som jag skulle vilja ha i mitt garage.
Varför nu detta? Jo, två saker;
- Jag såg att bilen hade samma läderratt som jag hade på "lillebror", dvs min sportiga 2002 som jag for runt i som 20-åring. Den byttes ut mot en jätteliten ratt och orginalratten blev kvar i garaget.
- Jag hittade en annan blogg av någon för mig okänd som bygger BMW 2002 med samma upplägg som jag "min-P1800" och kamraten med sin "min P1800ES-73". Kopplar länk till vänster.
Ut i garaget... Oj vad dammig. Måste göras snygg igen. Smorde även in lädret med "bivax" som ska vara bra till allt. Den finns med i tillbehörskatalogen, troligen från 1969 då bilen var en -69;a. Priset för "läderratten" var då hela 185:-.
Var även i fotoalbumet och fotade av korten för att få en bild på hur den såg ut på plats.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar