Och så får man ju en nyckel till alla lås....
Här är låsen ihopskruvade och rengjorda med länkage och allt som ska vara med. I nästa beställning ska nya tätningar till handtagen vara med....
Nästa utmaning blir att få fason på dessa. Jag har handlat på mig ett ytterligare par ventilationsrutor då mina "orginal" inte var helt kompletta.
De ska även de vara från -61 men jag har hittat några små skillnader!! Det övre av fästena är skruvat på mina från chassinummer 115, det bakersta på bilden. Det saknas slanganslutningar på mitt ex. samt att vredets låsplåt på insidan är dubbel på den senare. Det verkar som syftet är att kunna låsa även i halvöppet läge.
Jag kommer att plocka ihop ett par av dessa och så får de bästa bitarna bli en egen variant.
De ska även de vara från -61 men jag har hittat några små skillnader!! Det övre av fästena är skruvat på mina från chassinummer 115, det bakersta på bilden. Det saknas slanganslutningar på mitt ex. samt att vredets låsplåt på insidan är dubbel på den senare. Det verkar som syftet är att kunna låsa även i halvöppet läge.
Jag kommer att plocka ihop ett par av dessa och så får de bästa bitarna bli en egen variant.
Som du märkt finns det lite "uppdateringar" gjorda av Volvo. Man insåg bl a tidigt att det blev lite för lätt att ta sig in i bilen utan nyckel med utifrån skruvade fästen för ventilationsrutan. - Borde man ju fattat från början kan tyckas..!!?? Den dubbla låsplåten är att betrakta som en förstärkning. Tänk på att gummilisterna inte finns att få tag i längre. De som finns som repro passar 64-> och passar bara "hyfsat" bra på 61-64. Dvs återanvänd de gamla om du kan
SvaraRaderaMvh
Mark Bergfors