Om någon sen har läst om det viktiga meddelandet jag fick via kommentarerna i förra inlägget, så vet jag nu att domännamnet "P1800.se" är till salu. Man kanske ska ta det som en komplimang?
Är någon intresserad så är det säkert bara att höra av sig.
Som sagt, hela förra helgen gick till att svetsa på dessa tankar. Oavsätt hur jag gjorde läckte de som såll!! Till slut ledsnade jag, fyllde den ena med citronsyra och så står de nu. Man ser att att det rinner genom svetsarna. Jag var till och med och handlade mässingslod i tron att det skulle gå att smälta med butangasbrännaren, men det fungerar inte...
De är nu svartmålade och hänger på tork.
En annan tröst är ju Ebay... Senaste fyndet skickat från Amerrrrika är en tändspole. Nu har jag alla delar till "utan rattlås". Om någon är intresserad av att bygga "till rattlås" har jag alla delar till salu.
Men tänk att få skruva ihop delarna, vrida om nyckeln och höra startmotorn snurra innan SU-förgasarna snörvlar till och den ystra B18´n motorn vaknar till liv..
Hur provar man att det är liv i en tändspole?? Några tips?
Vill även visa min nyckelring som kommer att pryda nyckelskåpet. Man kommer inte att missa vilken nyckelknippa som är till volvon...
Hej,
SvaraRaderaAtt mig svetsa en tank är näst intill omöjligt. Ska den bli tät så är det gassvets eller tig som gäller. Mässingslod är en bra metod att täta med eller
fosforlod för vvs som kräver något mindre värme=gasol. vet inte vad som händer i kontakt med bensin och fosforlodet.
Hälsn Janne
Med tanke på dina otäta tankar kom jag att tänka på historien om "Whiskey bilarna" då jag läser "Volvo P1800 - från ide till prototyp och produktion" för andra gången nu. Så nu kommer dagens frågesport:
SvaraRaderaVilka Whiskey bilar finns med i klubbens chassinummerlista, chassinummer?
Fundera sen på vilka av dessa som fortfarande kan vara i livet.
// P1800ES-73