Fortsatte med taket. Hemskt vad det är buligt!
Gummiklubba underifrån för att få till de stora svepande ytorna. Sen en liten hammare med pik på och knacka på bulorna från ovansidan.
För att se bulorna sprutade jag på ett tunt lager med svart.
Sen samma procedur en gång till. Inte helt slätt men helt klart bättre. Det här skulle man kunna hålla på med hur länge som helst. Men till slut tog jag fram krullskivan och tog bort all färg.
Sen kom valet!
Tenn på hela taket eller plast? Med tenn borde jag kunna fortsätta forma plåten.
Sagt och gjort! Jag började med tenn men fick det inte att fastna?? Kan tennpastan som är på upphällning ha ändrat sig? Eller var det bara inte riktigt rent? I alla fall tog jag kväll och det får vänta till en annan dag....
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bra jobbat! mvh Lennart
SvaraRaderaHur tusan kan taket blivit så ojämt? Jag tyckte X3 var buligt värre, men ditt tak är ju fullt av små ojämnheter. Hagelstorm?
SvaraRaderaJag skrev ett brev till alla gamla ägarna för ett par år sedan. Från en av de tidigare ägarna fick jag bla dessa rader.
SvaraRadera"Hej !
Trevligt att någon fortfarande äger min, som jag trodde för länge sedan
skrotad, P1800. 1966 var det nära "ögat" jag kom körande i 150 km mellan Avesta och Norberg,
när en älg sprang över vägen, för att undvika kollision, fick jag sladd på bilen
och snurrade runt i diket. Jag klarade mig utan skador, men bilen fick bärgas från platsen.Taket
blev intryckt."
Bilen måste ha blivit lagad och fått taket uttryckt igen. Det förklarar bucklorna och det tjocka lagret med spackel som var på. Men jag undrar varför de använde kulhammare när de hamrade tillbaka taket?? Men 150km/h! Det måste ha varit fort 1966..
I alla fall försöker jag minska behovet av spackel eller tenn, vad det nu blir, så mycket det bara går..//Richard
Akta bara så inte taket slår sig av värmen när du tennar. Försök hålla en större yta uppvärmd och så rörelserna i plåten blir míndre. Dvs ingen hög värme på liten plåtyta, för då kan det slå sig.
SvaraRadera