Väl hemma i fredags efter veckans förvärv, så står dessa framför dörren. Om det nu inte varit för att det är januari skulle man lockas att säga att "hjulen står för dörren"!!
Bara att lasta in i garaget, det får bli veckan uppdrag att få ihop dessa med fälgarna..
Och det blev Vredstein Sprint Classic i dimension 165R15.
När det nu är så nära att det blir friska ringar på bilen så måste även kapslarna ses över. Tvätt och kromglans följt av ett varv med vaxtrasan så blev de riktigt snygga. Jag tog en tång och bröt ut "tänderna" på baksidan lite försiktigt så att de ska sitta ordentligt på fälgarna.
Sen tänkte jag limma gummilisterna som ska ansluta mot huv och baklucka. Men började tveka ifall den ska limma på hela ytan i "dalen" eller endast hålla fast i "uppviket". Sen blir det en skarv på bakluckans list. Framkant eller bakkant är frågan? Hur sitter era lister?
Varvräknaren då? Jodå, en lunchdiskussion och jag inser att förra försöket inte borde ha fungerat, så på så sätt var det rätt....
Lite klokare efter en genomgång i elektronik-logiskt tänkande gör att det går att begripa, nästan i alla fall. Tack Janne för "grundkursen", jag bokar en ny lunch i närtid för "fortsättningskursen"...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Nu har det aldrig varit närmare...
SvaraRaderaEtt allmänt tips är att blanda i halkskydd i färgen och dra ut på fälgkanten där kapslarnas tänder ligger. 61-kapslarna är kända för att trilla av lite för lätt.
SvaraRaderaGummilisterna skulle jag limma helt i ytan mot kaross. Lägg skarven uppe mot bakrutan och limma ihop skavrven med gummilim. 3M har sånt, VP säljer också ett motsvarande