torsdag 4 augusti 2011

Bakre skärmkant

Dagens insats i garaget blev en ny skärmkant på vänster bakskärm. Jag hade tidigare lappat ihop den gamla med skarvbitar etc. Inte var jag nöjd med svetsarbetet heller....
Så här gjorde jag när jag satt fast en ny skärmkanten. Jag vet inte om det är vedertaget men det funkade riktigt bra.
Först måtta in var kanten ska vara utifrån den gamla skärmkanten.

Säkra upp med ett par plåtskruvar då det lätt börjar röra på sig när jag sågar igenom båda plåtarna. Ett par svetstänger är bra som stöd och så håller det ihop delarna under såg proceduren. Och så fram med sticksågen och så bara köra så det ryker...
Efter varje decimeter bockade jag upp överskottet och satte ett par svetspunkter så att delarna sitter ihop. Med en liten extra plåt på baksidan kunde jag klämma ihop plåtarna så att de som ska sitta ihop kommer i samma plan.
Efter att ha gått varvet runt var det bara att komplettera med några punkter emellan de tidigare.
Nu får det kallna innan helsvetsning någon annan dag.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat nu har du snitsen uppe ordentligt, kul att man lär sig på vägen och att det är relativt enkelt att fixa gamla små misstag så man blir riktigt nöjd.
    En tröskel väntar på min bil om du vill praktisera mera och lära ut...
    //P1800ES-73

    SvaraRadera