söndag 11 september 2011

Igång igen..

Så har jag äntligen städat ur garaget så att det går att vara där. Golv, väggar och tak har sopats. Mer eller mindre allt inne i garaget har våttorkats. Skåp har satts upp på väggarna för att kunna ha lite ordning när det så trångt. Ett vanligt villagarage blir trångt med en bil och en massa verktyg runt omkring...

Det är lite kvar av sommarsässongen, dvs tills att jag byter fokus från plåt till mekanik så idag blev det innerskärmar till framskärmarna.
Speciellt tack till ELOF för mallarna.
Först klippa ut plåt.
Sen såga ut formen i träskivor så att jag får ett anhåll att forma bitarna efter. I efterhand kanske det inte var nödvändigt, det kanske hade gått lika bra på frihand. Men nu finns mallen i alla fall.
Kanske skulle lägga upp en serie???
Sen formade efter torpedväggen med den lilla knixen på slutet. Hål borrade och nu återstår bara lite färg och sätta på gummilisterna. Det ska egentligen vara en fals mitt på men jag fuskade lite denna gången.
Skönt att få göra lite nytta på P1800 igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar