torsdag 16 augusti 2012

Högerskärmen på gång...

I veckan började jag med högersidan.
Innan det riktiga inpassande av vänsterskärmen, kan det vara bra att ha med sig båda sidorna. Jag träffade en "kändis i P18-världen" på Nyköpings onsdagsträff som tipsade om att förlänga dörr eller skärm för att få kontroll på dörrspringorna. Det tipset kommer säkert användas senare, Tack. Och tack för en trevlig pratstund.
För att komma åt skavarna måste ju först det gamla tennspacklet bort. Det måste ha funnits gott om tenn i England vid denna tiden då det är upp till 5mm för att få ihop linjerna.
Efter lite sågande och borrande av svetspunkter så var den loss.
Om det var mycket tenn på 60-talet verkar det funnits obegränsat med plasticpadding på 70-talet. Det var nästan så att inte trissan nådde igenom...
Man kan undra varifrån alla rostflagor kommer?!
Hela diket fullt!
Men efter grov skapande och en första granskning verkar höger sidan mycket fräschare än den vänstra. Som det ser ut nu får plåten emot motorrummet vara kvar och i förstärkningsplåten mot hjulhuset blir det lite lokala lappningar.
Plåten emot torpeden verkar helt intakt. Jo, det är ju relativt...
Det ser ut som jag bara använder en av de fyra redan tillverkade plåtbitar. Men vad ska jag göra med de andra till denna sidan???
En rejäl rengöring med roterande stålborste ska till innan jag bestämmer mig definitivt.
Men det ser definitivt ut att vara mycket mindre jobb på denna sida. Sån tur att jag inte började med denna och blev besviken på vänstersidan:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar