söndag 2 juli 2017

Klubbträff 2017



Nu när det inte är något skruvande på gång så är fokus på att åka. I helgen var Klubbens årsmöte i Nyköping. Jag anslöt sista dagen och fick uppleva över 40 bilar åka i kortege mellan smultronställena. Söndagen fylldes med besök i Automobilklubbens klubbstuga med föredrag om ANA samt F11-Flygmuseét. Dagen avslutades med lunch på Duveholms herrgård. Högklassikt! Tack till arrangörerna.
Ett litet reportage verkar ha hamnat i lokaltidningen.
Nedan en filmsekvens där hälften av bilarna passerar i kortege.


I mitten av Juni fick jag förmånen att hålla föredrag om min renovering för Vingåkers Rotary. Det var en ytterligare annorlunda men otroligt rolig aktivitet i bilbyggandet. Det blev som att genomföra alla moment igen, fast denna gång på 45min istället för de snart 9 år som gått sen jag började.

1 kommentar:

  1. Tjusigt du fick med katten bland hermelinerna också. Var rätt skoj på lördagen när jag lyfte på huven o fick se P1800 nördar i stor folksamling titta på ett PV motorrum.

    SvaraRadera