måndag 22 mars 2010

Värmepaketet klart.

Denna helg inleddes med ett besök hos kollegan med P1800ES-73;an. Han ville ha råd&dåd, och det var riktigt kul att få forma lite plåtbitar igen. En Californiabil (--> helt rostfri) som haft känning på höger fram. Min gissning är att tidigare ägare kapat bort det som var knöligt, vilket gör att man måste börja med att hitta tillbaka till rätt form. Jag tror att det blev riktigt bra efter kryssmätning och justeringar med "Mjölner". För resultat, kolla länken till vänster.


Hemma har värmepaketet gjorts klart med alla nyzinkade delar monterade och nya packningar. Man skulle kunna säga att det är som nytt!
Det är numera packat i en kartong i väntan på montering i karossen om några år...
Bagagerumets små fästen och detaljer ihopsatta. Domkraftsfäste, gångjärnsfjäderhållare och belysningsarmatur på samma bild.
Jag måste ju få göra några plåtbitar. Så jag gjorde ett fäste för bränsleröret mellan pump och förgasare, det som sitter i termostathuset. Jag har ingen aning om det ska se ut så men det verkar lite logiskt.
Även den lilla plåtvinkels som sitter i belysningspottan och håller kromringen. Blev en mörk bild men den nya är till höger.

Övrigt vill jag ha vår, så jag kan få in karossen i garaget igen...

1 kommentar:

  1. Jag har inget konto på blogspot.

    Vänligen sänd denna kommentar vidare till din renoveringkollega. http://bmw2002tii.blogspot.com/

    "Vad du än gör. Förstör inte denna kulturskatt du har i din hand, med tonade rutor, eller sänkt chassie."

    SvaraRadera