måndag 6 juni 2011

Fortsättning på tröskelbalken



Och så dagens uppdatering.
Först svetsa fast A-stolpens infästning i tröskelbalken. Med lite slipning ser det riktigt bra ut.

Den inköpta ytterplåten till tröskelbalken passar inte alls! Först fick jag flytta ut hela ytterytan ett par mm för att det ska linjera med övrig karossplåt. Dvs räta ut bockningen och göra en ny, sen måste hela den svängda ytan flyttas med för att det ska passa ihop med  mellanplåtens framkant.
Sista steget är att det saknas 200mm i framkant! Jag gjorde en spegelvänd när jag gjorde högersidan så det var bara att passa in den, för att sen svetsa ihop med den köpta biten.

Till slut blev det så bra att jag var tvungen att prova passformen med dörren på plats.
Jag skruvade bara fast plåten, för att inte bli för ivrig och sedan ångra mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar