söndag 26 juni 2011

Mera förargolv



I veckan har delar av gamla plåtbiten legat i citronsyrabad för att bli av med rosten. Tanken är att återanvända utbuktningen och gaspedalfästet. Muttern för justerskruven får även den vara med i framtiden.  
Jag valde för en gång skull att göra det enkelt för mig. Jag klippte ut bulan och punktar fast den utanpå den nya plåten. På så sätt blir det slätt på undersidan och ett litet hålrum. Men jag tror det blir bättre än att jag skulle knacka fram en bula som skulle hålla pedalen, och då även få pedalen på rätt position. Bitarna målade med kallzink innan jag sätter ihop dem.
"Toeplate" med pedalinfästning fastsvetsat!
Gråmålat är det inte lätt att se hur det ser ut, men jag tycker att det blev skapligt. Det var inte så mycket slipning efter svetsarna....och det vet ni ju vad det betyder. Övning ger färdighet!
Nu är det bara golvet kvar på vänstersidan. Jag har beställt en plåtbit som ska komma om ett par veckor. Jag får hålla mig tills dess innan jag gör det helt färdigt.
Nästa helg Göteborg! Hoppas att få se färdiga, rullande P1800 i kortege. Jag får vara den som står vid sidan av med kamera i handen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar