söndag 3 juli 2011

Tillfälligt avbrott!

Jag ska göra ett tillfälligt avsteg från byggnationsuppdateringarna. Jag bara måste lägga ut några bilder från årets P1800 träff i Göteborg. Strålande sol och ett toppenprogram! Tack arrangörerna.
Och tack alla andra entusiaster för trevligt sällskap och alla diskussioner om projekt och plåtbitar.

Men jag måste bjuda på lite bilder av en massa P1800 bilar. Gissa om det ger inspiration till att fortsätta laga rost!!
 En bråkdel av alla bilarna synliga framför museet.  
 En lång orm av P1800 slingrar sig genom landskapet. Det var roligt att stå bredvid och titta men det måste ha varit ännu bättre att åka i karavanen...
Men det kommer en tid då jag ska åka med. Vänta bara....
Sen intas hela Kungälv av P1800 bilar i alla färger och modeller.
Under middagen trollas en raritet fram under bordet!
En av Fruas modeller från 1957-58 kommer fram ur gömmorna och får stå på hedersplats under kvällen.

2 kommentarer:

  1. Hej, farligt att titta på alla 1800:or vill bara ha en fungerande!

    Var hade du hittat plåtlisterna till dörrarna någonstans, vilken firma ?
    Har en extra dörr som jag inte har hjärta att göra mig av med och tänker renovera den så småningom. Tacksam för tips

    Hälsn Janne

    SvaraRadera
  2. Hej Janne
    Nu hittade jag där jag såg listerna på Amazon-sidan, kolla denna länken sid 14.
    http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=9373&p=88679&hilit=d%C3%B6rr#p88679

    Tyvärr har jag inte fått fram var de kommer ifrån. Men artnr 676863 från VP är det inte då jag köpte dessa viket är fel. // P1800-61

    SvaraRadera