lördag 22 oktober 2011

Fortsättning på framaxeln

Så fortsätter demonteringen av framaxeldelarna ner till skruv och mutter...
Ena sidan klar och den andra återstår än så länge.. Smådelarna träs upp på ståltråd för att kunna skickas på förzinkning senare i vinter.
Är det någon som har någon kontakt att dela med sig av? Min tidigare mycket bra kontakt inom förzinkning har (för mig!) tyvärr bytt jobb!!
Lite finlir har även hunnits med då jag började knacka ut bulor ur navmutterkapseln.
Inte helt fel, lite till av samma sak och den är riktigt snygg.

2 kommentarer:

  1. Hmm, nu är du snart förbi mig med framaxeln också. Det där tog en hel del tid för mig för att få det lackeringsklart. Men du har säkert färg på redan om några veckor. // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Jodu, nu är det bäst att du ser upp!
    Nja, jag har inte löst det med förzinkningen ännu. Det kommer nog ta lite tid.
    Annars ligger högersidans plåtbitar i citronsyrebadet nu och jobbar på i sin ensamhet.
    Och gummidetaljerna har hoppat ner i Rödsprit/Glyserolbadet, beräknas vara färdigbehandlade till helgen...// P1800-61

    SvaraRadera