söndag 5 februari 2012

HemmaEdison...

Alla framvagnsdelar målade. Nya packningar och bussningar ligger och väntar. Nu saknas bara alla skruvar och muttrar som är hos ytbehandlaren. Då får man söka nya utmaningar...
Jag har samlat på mig några gamla radioapparater, tidigt 70-tal så egentligen är de för nya för 61'an men det får gå ändå...

Den bortre fungerar finfint och den fick endast en rödspritstvätt av frontplåten så blev den som ny igen.
Den främre kräver lite mer läsning av kretsschema och växlande funderande, frågande de som kan, internet för att läsa på och mätande naturligtvis....
Effekttransistorerna är utbytta utan att det börja låta i den igen. Men en trasig kondensator har identifierats som jag hoppas kan vara det egentliga felet. Hoppas bara inte jag förstörde de nya transistorerna när jag kopplade ström på apparaten! Nya delar beställda så även i detta projektet är det bara att vänta....

1 kommentar:

  1. Den bortre i bild blir ju helsnygg i P1800. Den främre är mer PV/Amazon stuk på enligt min mening/Mark

    SvaraRadera