söndag 29 januari 2012

Fortsatt jobb med styrväxlarna..


Nu ser lagerbanorna lite bättre ut, dock inte prefekta. Jag ville inte ta mer då jag gissar att det kostar någon annanstans. I alla fall fick jag möjlighet att sätta upp axlarna i en svarv. Och när de snurrade slipade jag med ett slipstift för att få bort det värsta. Sen ett tag med smärgelduk för att få till ytan. Jag passade på att göra båda två när jag hade chansen.
Huset eller husen med lock och pitman armar rengjorda och nymålade med svart färg. Efter att ha kollat i servicemanualen såg jag att de hade varit svarta som nya. Nu ligger de i väntan på beställning av nya packningar innan de är helt klara. En av dem får väl bli reservdel, eller om den kommer ut på tradera så småningom....
Den ena hade en fastoxiderad skruv i fästtornet som skulle räcka till en hel novell...Men till slut vann jag den fighten....

1 kommentar:

  1. Nu har du fått upp tempot ordentligt, bra jobbat.
    Vad har du använt för blandningsförhållande på ett effektivt
    citronsyrebad?//p1800es-73

    SvaraRadera