lördag 10 mars 2012

Nya hjulspindlar!

Bedrövad över att inte bromsskivorna passade började jag plocka med dörrdelarna. Jag skickade med lite av varje när jag ändå skulle förzinka skruvarna till framvagnen.
Dörrlås, dörrstroppar, skruvar och shims, allt fick följa med, och det blir ju som nytt!! Tänk att få sätta tillbaka dessa delar någon gång....
Tänka sig! Jag fick tag i andra bromsskivor som passar 61-års modell!! Tack Tomas!
Kompletta hjulspinlar med ok och sköldar i toppskick! Och då är de över 50år gamla! Ska visst ha rullat i Kalifonien, man kan till och med se spår av orginallacken på vissa delar. Det är annat än de som hade rullat i skogarna mellan Södermanland och Västmanland.
Isärskruvade ser de ut så här..
Jag ska ju egentligen bara ha skivorna, men det är lockande att använda allt då de är mycket fräschare än de jag gjorde i ordning. Riktigt fina bromsok och man skulle nog kunna använda både övre och undre spindelled, då med riktiga smörjnipplar.
Jag kommer nog göra i ordning alltihopa och lägga upp ett litet reservdelslager...
Här är skivorna som jag saknade..
Isärplockade och avfettade för att i nästa steg köra ett varv med stålborsten innan de får lite färg på sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar