lördag 2 juni 2012

Grattis på 51årsdagen!

Kan en bil ha födelsedag?
Idag 2 Juni var det i alla fall 51 års sedan "min-P1800" färdigrapporteras enl Jensens dokumentation.
Och fyller man år ska man ha paket!
Svängde förbi på CVI´s Stockholmsbutik tillsammans med "min_P1800-73" och letade efter något lämpligt. En trevlig liten butik med mycket godsaker för en, eller i detta fall två, P18-entusiaster.
Vad kan vara mer lämpligt än ett par framskärmar i present!
Grattis då....
Väl hemma måste man ju snygga till sig till kalaset. Det där sneda leendet kan man ju inte ha. Kofångaren har någon gång fått en smäll och åkt in i leendet. En centimeter spackel hade någon tidigare lagt på för att dölja. Bara fram med klubba och slip-apan..
 Se där, ser genast bättre ut.
Vad kan det bli av denna slätplåt då?
Jo, måste fixa till hakan också när leendet är justerat.
Halvfärdigt men tyvärr kan jag inte vara med på kalaset då jag ska iväg på mitt. Så grattis då och så kommer jag till baka en annan dag och gör klart hakan...

1 kommentar:

  1. Grattis 115 o dess ägare. Två nya skärmar, med detta tempo är det inte så långt kvar till ny färdigrapportering o kanske 53 års dagen firas rullandes för egen maskin? //P1800ES-73

    SvaraRadera