måndag 11 juni 2012

Vänstra skärminfästningen


Satt och funderade på hur och var framskärmsskarvarna var gjorda.
Om jag skulle ta och värma bort lite tenn och titta....
Jaha, och så bara ett par punkter...


Och så några snitt med slipapan och borra bort ett par punktsvetsar...
Hopp! Så där ja...
Där fanns det många utmaningar att ta tag i. Nätt och jämnt något kvar att malla av....
Jag måste ju även visa ytterkanterna till mittpanelen jag handlade från en firma i Holland. De ser ut att passa skapligt, kanske lite stora då de så enkelt går att trä över den gamla plåten. Men jag förmodar att den måste passas in emot skärmen sen. Men det är ett senare problem.
Jag har även tänkt att vänta med att helsvetsa sandplåten då jag gissar att det ska justeras då alla delar kommer på plats.

3 kommentarer:

  1. Fint jobb :-) Vilken firma är det som säljer ytterkantsplåten till mittpanelen? /Per

    SvaraRadera
  2. Hej Per
    Scandcar.nl har dessa bitar. Tillverkas i England enligt Veteranprodukter. Veteranprodukter skulle även de kunna ta hem från England, men det blev billigare via Scandcar. Kanske har de något gammalt lager sedan tidigare?
    De är gjorda av tre till fyra bitar som är handknackade och svetsade. Jag har inte riktigt koll på passformen ännu. / P1800-61

    SvaraRadera
  3. Heja,
    Friskt kapat hälften vunnet. Det ser ut att bli toppenfint.
    / Elof

    SvaraRadera