söndag 2 september 2012

Batterifacket

 Nu missade jag att ta en före bild. Men bakstycke och botten var söderrostade och en reparationsplåt var popnitad för att det inte skulle vara hål rakt igenom....
Bara att borra bort svetspunkter och sprätta bort den gamla plåten.
Mäta upp och rita ut på en slätplåt och så bocka till kanterna. Vips har man en ny ekonomiplåt som skulle kunna ha kostat en femhundring...
Lite svets och zinkfärg så är det klart.
Fast lite mer jobb var det allt, men det vet ju alla som provat....
Fortsatte söndagseftermiddagen med att svetsa klart framdelen. Sen sattes mitten fast i fästet mellan sandplåten och kylarbalken. Återstår lite finjustering innan linjen i underkant sveper helt jämn från höger till vänster sida.

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat med sandplåten. Men är inte hålen för kofångarjärnen rundade i överkant och underkant??

    /Lars

    SvaraRadera
  2. Hej Lars
    Jo, de ska vara rundade i hörnen, mina blev kantiga. Jag får se om det går att justera senare. Jag skulle egentligen behöva prova med kofångarjärnen och gummina för att kontrollera att hålen är på rätt ställe. Det kan vara en bra ansats till nästa jobb. / P1800-61

    SvaraRadera