söndag 30 september 2012

Slipdamm....

Jag började slipa bort färg och spackel på taket i veckan. Mycket damm blir det... Hela garaget täckt i ett tjockt lager slipdamm.
Jag har länge gått och tittat på de djupa sprickorna i spacklet på taket och funderat på att slipa det plåtrent och nu är det gjort. När jag väl börjat var det bara att fortsätta. När väl spacklet var borta syns det att taket har varit intryckt någon gång. Troligen i samband med en dikeskörning 1965, som en tidigare ägare har beskrivit i ett brev. Några lätta slag med gummiklubban underifrån gjorde att jag minskade behovet av spackel i framtiden. Men det finns mer att göra innan jag är helt nöjd. Men det får vänta till nästa år.
Då hela garaget var fullt med damm fick karossen lufta sig lite medan jag växelvis sopade och blåste rent med tryckluftspistolen.
Senare fick jag även på lite grundfärg på taket.
Nu har jag bara lite obehandlad plåt kvar i motorrummet innan jag kan ställa ut karossen under skärmtaket för vinterförvaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar