lördag 9 februari 2013

Mera tankar...

Efter ett par försök att buckla ut tanken och svetsa i den tunna plåten ledsnade jag och kapade bort ett litet hörn...
Man ser att det är lite otrevligt inne i tanken också. Så när den tillslut blev tät fylldes den med citronsyra, och förhoppningen är att all rost ska bara gå att hälla ut... Nä, det tror inte jag heller.
Lite gårdsgrus tror jag att det kommer att göra susen. Lite svårt att få tag i vintertid men kanske grannen får ett besök en kväll...
Jag lappade i ett par bitar med frisk plåt i tanken. Även hörnet byttes ut till ny plåt. Sen var det ett otal ställen i botten som bara punktades ihop innan tanken var tät igen. Men som sagt nu står den fylld med citronsyra i väntan på att kemin ska göra sitt..

Orginaltanken dömdes ut för länge sedan. Men efter att ha lappat ihop den andra var inte orginaltanken mycket sämre. Orginaltanken är dålig i ovansidan medans den andra var dålig i botten. Därav tanken att sätta ihop dem till en. Men så här ser det ut som jag kommer ha två i slutänden.
Bra naggad i kanterna var den.
Jag kapade bort ca 1cm på kanten, dvs utanför svetsen som tätar över och underdel. Skarvade på ny plåt och klippte rent. Efter att ha gått hela varvet runt samt loppat en del hål i ovankanten ser det ut som även denna är tät igen..
Lite färg bara så är de helt klara, det kan inte vara helt fel att ha en extra tank i reserv....

2 kommentarer:

  1. hej

    Kontakta mig på the_thunder@hotmail.com

    en viktig grej jag vill skriva till dig, men hittar inte din mail.

    tack.

    SvaraRadera