tisdag 26 november 2013

Stolssitsar

Med alla delar till stolssitsarna satte jag igång. Skummet var inte lätt att hitta tills jag såg att den lokale möbelhandlaren fick sina möbler emballerade i 10 mm skum... Jo det gick bra att få lite emballage...
Klippte sen ut en skiva enligt konstens alla regler.
Limmade fast med kontaktlimspray, sen även kardborrbanden som är en utveckling från original.
Istället för fetvadd hittade jag ett material som bygger på lump. Så det fick bli sådana remsor som ytterligare stoppning.
Det var ungefär här jag insåg att skummet får inte plats! Det blev alldeles för trångt i klädseln för att det ska gå att få på. Så isär med allt och bort med skummet, limma kardborre direkt på gamla skumsitsen och tillbaka med lumpen....
Med den första gjord var det lätt att få till nummer två. Tänk att det alltid är enklare med den andra?
Nu är det bara ryggstöden kvar...

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag läser med spänning eftersom jag måste klä av en av mina svarta sitsar på min röda chnr 3270. Det är originalsäten som jag rekonditionerat, men nu har en söm gått upp. Det måste fixas i vinter.

    SvaraRadera