söndag 24 november 2013

Västeråsmarknad


Jag var på Västeråsmarknaden igår. Träffade både ägaren till #128 som är på bild i X3´s blogg och så förstås P1800ES-73´s ägare. Det finns mycket gemensamma samtalsämnen när man träffas. Kul och träffas!
Jag hade ingen förväntan att hitta något till P1800, men så stötte jag på Lallas. Där hittade jag en detalj som jag inte visste att jag saknade. Om jag förstått rätt ska den inte heller finnas på tidiga 61'or. Men om man vill slippa bli våt om fötterna kan det vara bra med ett stänkskydd till ventilationsintaget.
Passade som en smäck gjorde den. Sen blir det spännande att kolla om det passar lika bra när gallret ska vara med. Snygg logga hade de med, kolla in på Lallas.eu och gissa bilen. De verkar vara intresserade av att ta fram nya delar till våra kära bilar.
Övrigt så håller jag på med att samla material till att bygga upp sits och rygg under den nya klädseln. Jag såg ett klipp på youtube om hur man med en ångtvätt fick tillbaka spänsten i skummet. Nja, det såg bättre ut på klippet men lite gjorde det nog i alla fall. Jämför vänstra sidan som är ångad med den högra på bilden.

2 kommentarer:

  1. Alltid lika trevligt att träffas i Västerås där man förstår att veteranfordonshobbyn betyder mycket för många.
    Grattis till plastskyddet, hittade mitt och det var så klart sprucket. Får nog bli en order till Lallas.eu på sikt.

    SvaraRadera
  2. Klart att den passade som smäck ;-). Du behöver inte vara orolig den kommer att passa perfekt med luftgallret. Alla våra produkter håller högsta kvalité och samtliga produkter provas på en P1800 av antingen 61 eller 67 -årsmodell innan den godkänns. Om någon av produkterna inte riktigt passar så kasseras vi den. Vi vill kunna erbjuda våra kunder produkter av högsta kvalité men också till ett bra pris, det är vårt motto.
    Hälsningar /Per lallas.eu)

    SvaraRadera