fredag 29 augusti 2014

Ett långt uppehåll och så bara "Off topic"!

Skärpning! Nu var det alldeles för länge sedan det blev någon uppdatering!
Andra grejor har tyvärr tagit all uppmärksamhet. Bla så la datorn av en dag, bara så där?!
Sån tur var hade jag backup på hela hårddisken så inga av mina P1800 bilder är borta, inte semesterbilderna heller.... Men vilket petande att få tillbaka allt på den nya datorn. För att inte tala om alla program och länkar som ska fiskas upp igen..
Sen blev jag med parallellprojekt, mer om det nedan.


Någon timme har det blivit på karossen trots allt. Konstigt nog ser jag på nästan alla renoverade P1800 att det är en platt yta kl10 runt blinklampan på höger sida, så även på min skärm. Det måste var något i pressverktyget som har gått snett? Efter lite bankande med hammaren blev det gott nog för spackel. Ja, slipningen och spacklandet är inte klart ännu. Många timmar kvar. Men jag kanske kan få lite inspiration till helgen.
Jag måste även visa lite av sidoprojekten. Jag har i många år haft en armeringsjärnsknäckare legat i garaget, men tyvärr bara halva då bottendelen saknats. Men med ett par rörstumpar och två vinkeljärn så fick jag ett anhåll och sen går det att bocka både rundjärn och plattjärn om man vill. Men vad har man det till på en P1800??
Ingenting...
Men till ett annat sidoprojekt!
Jag vill börja med att göra reklam för Johnnybläster´s Motorkulturdag den 4 oktober i Värmbol, Katrineholm.
Tanken är att ställa ut "min-p1800" för första gången i kategorin "Pågående projekt". Men som alla förstår blir det att hyra kärra för att få dit karossen. Jag förutsätter torrt väder...
Se även länken bredvid för att följa hans rod-projekt.
I alla fall, jag lovade att ställa ut en customiserad cykel!? och då måste man ju ha en cykel att customisera. Sagt o gjort! På Ekeby-marknaden fanns det ett lämpligt objekt.
Bara att plocka isär.
Jag kanske gick lite väl hårt fram på slutet...
Kanske fel att visa resultatet innan själva utställningen...
Men visst borde den attrahera de yngre pojkarna?
Glöm inte den 4é oktober!
Så;
Sidoprojekt, check!
Dator igång igen, check!
Nu hoppas jag att det kan bli spackling igen så att det blir dags för färg snart..

4 kommentarer:

  1. Rörbock blir ju kanon när rörramen och v12 ska monteras i din uppfräschade P1800 =)
    /Janne

    SvaraRadera
  2. v12 låter lite väl häftigt och tungt.
    Men en B30B tillbakaflyttad 2cylindrar skulle vara skoj.
    Är det någon som sett det tidigare i en P1800?

    SvaraRadera
  3. Du måste byta styre på hojen också !! Alt.1 är något mer högt åt rocketstyrehållet Alt. 2 är ett lågt nedvinklat banracestyre. Du är allt en riktig tusenkonstnär, Richard!

    SvaraRadera
  4. Nu snackar vi :-) Imponerande engagemang må jag säga. Har dessutom hört viskats att fler håller på så det ska bli spännande och självklart får vi kalasväder.

    SvaraRadera