onsdag 6 augusti 2014

Fortsätter o slipa och spackla

Så var jag tillbaka i garaget efter nästan 4veckor. Visst har jag saknat slipdammet.....
Istället har familjen varit med bilen till Italien och solat och badat. Tanken var att klämma in ett bilmuseum efter vägen. Alla tyska tillverkare har ju fina museum efter vägen ner. Sen finns det ett par fina i Italien också. Men efter ett växellådsras på nya bilen i Italien så fick det stanna vid att åka bärgningsbil och ha dialog med italienska verkstäder och assistanskårer.... Det får bli en annan gång istället. Men några fina Fiat500 och en och annan Vespa har ju fastnat på linsen. Även en riktigt fin Lambretta. Dock inga fina Volvobilar..
Sen väl hemma så ska ju hus och trädgård ha lite uppmärksamhet.
Men nu har jag bokat lite tid i garaget. Jag fortsatte med mitt slipande och spacklande. Efter två dagars ytterligare spacklande på tak och bakstam la jag på grundfärg.
Visst, även om det känns som om det inte händer något så blir det lite bättre för varje gång jag blandar spackel och sen slipar bort det mesta....
Sen kastade jag mig entusiastiskt över bakskärmen...
Efter den är det bara högerdörren kvar innan det är dags att börja med andra varvet...
Oj, jag har ju glömt huv och baklucka...

4 kommentarer:

  1. Jag vet att bilder ljuger lite - men bakpartiet ser fantastiskt ut. Bara att lägga på topplack ;-)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Sen när du tränat klart med spackling och slipning på din bil och fått upp farten kan du komma hem till mig och fortsätta på X3...

    SvaraRadera
  3. Välkommen åter.
    Det syns att du längtat tillbaka redan full fart.
    Ja DSG låter är trevliga när de funkar...du är långt ifrån den enda som drabbats. .
    Mvh Lennart

    SvaraRadera
  4. I vissa lägen uppskattar jag att bara titta på..
    Jag har försökt sätta en slipkloss i handen på de flesta som råkar komma förbi, men nej... Ingen nappar..

    SvaraRadera