onsdag 11 februari 2015

Det kom ett mail!

Jag fick ett mail från min spanare Leifan. Stort tack för bilderna.
Han hade gjort ett besök hos lackeraren och passade på att ta lite bilder.
Min P1800 verkar stå kvar men var är dörrar och huv?
Här är dörrarna, huv och baklucka.
Inte för att jag kan hur lackeringsprocessen går till i detalj, men det verkar inte vara långt kvar till topplack på dessa delar.
Klart en motivationshöjare och det är på riktigt!



Femtonspelet då..
Att få in en bil här verkar vara helt omöjligt! Det var trångt förut..
Och var kommer alla grejer ifrån??

4 kommentarer:

  1. Görtjusigt som Hisingebon brukar säga

    SvaraRadera
  2. Kul! Men du har inte glömt lämna några smågrejer nu som ska bli röda? Huvlåsmekanism -axel, fästkonsoler och allt, låsbyglar på motorhuv, bagagelås och näsa, gångjärn baklucka, friskluftsintag, bult pedalställ....huvgångjärn, men dom ser jag på bilden. Du har välockså visat dom vilka ytor inne i kupén som ska snyggslipas innan lack och som syns efter montering. Jag tänker på ytorna kring A-B och C-stolpar.

    SvaraRadera
  3. Vad som ska lackeras funderade jag på innan bilen gick iväg.
    Huv mekanismen med spak och allt har jag inte tagit med. Tanken var att komplettera med färg på dessa grejor senare. Men i efterhand känns det som en felaktig tanke.
    Så nu är huvmekaniken är hemma för demontering och ska levereras under veckan,
    Gångjärnen till både huv och baklucka är monterat på karossen. Och även friskluftsintaget är levererat.
    Men låsbyglarna till huven och sen lås och låsbygel till baklucka är inte med. Ska de vara lackerade? Nu är de nyförzinkade och blanka och fina. Så även dörrlås och motsvarande anslag. Då de inte är monterade och injusterade är min tanke att det bara blir kladdigt om del lackas separat och sen ska monteras med blanka skruvar, är det att begå ett etikbrott? Och även den långa bulten till pedalstället är blankförzinkad. Blir det alldeles fel det?
    Som sagt jag har planerat in ett besök till veckan, då kan jag gå igenom vilka ytor som är synliga inne i kupén.

    SvaraRadera
  4. Lås baklucka både på kaross och lucka ska vara lackerade på en -61 i bilens färg, så även skruvar. Även låsbyglar till huv. Bult till pedalställ röd också. Däremot är dörrlås och näsa på B-stolpe förzinkade, ej lackerade. men smådelar kan du gå på snyggt med pensel senare. Plåta min -61 nästa besök på alla detaljer. Jag har varit sjukt noga med allt sånt där, men har säkert missat någon skruvskalle...

    SvaraRadera