söndag 8 februari 2015

Tyst i garaget?

Inga uppdateringar på länge skulle kunna tyda på att det är precis tyst i garaget.
Men nej, det är full fart. Städning i alla skåp och lådor. En runda till soptippen med det som bara har blivit sparat för att det kan vara bra och ha. Målarfärg har handlats och hyllor har tillverkats.
Någon utbyggnad blir det inte men jag får försöka skapa de ytor som går innanför de befintliga väggarna.
Är det någon som kommer ihåg de fyrkantiga femtonspelen.
Så känns det när man ska flytta runt i ett redan överfullt garage. Samtidigt göra plats för att kunna måla väggar och tak. Dvs allt ligger i mitten på garagegolvet och mitt i detta står jag ena gången och målar och andra senare åker handklingan fram så att spånerna yr..
Känns ganska tröstlöst men till slut brukar alla siffrorna falla på plats...

3 kommentarer:

  1. Ska vi läsare tolka detta som att du förlorade? Du avslöjade väl inte vad lackeringen kostade innan du inledde förhandlingen om utvidgning av garageytan? Nästa garageträff får vi lägga fokus på lobbying, retorik och förhandling.

    SvaraRadera
  2. Vinna eller förlora...det är ju relativt...
    Men så fint garage som du har måste du vara en mästare i förhandlingsteknik. Du skulle kunna hålla kurser i ämnet...
    Själv står jag med svabben i mitt egna garage... hur gick det till??

    SvaraRadera
  3. Då måste jag vart duktig förhandlare också...ett skapligt stort en bils o ett stort dubbelgarage.

    SvaraRadera