onsdag 13 juli 2016

Historiskt Mark

Historiens vingslag känns när man beträder helig mark. Men var är x3? Jag måste ha kommit för sent? Eller så är jag något år för tidig....
Det verkar som om någon börjat renovera lokalerna. Kan det vara förberedelser inför 60års jubileet. Det borde väl bli ett lagom mål?
Kan det ha varit genom denna port som den unge herr Pettersson gick igenom till och från sitt projekt tillsammans med Piedro och fadern Helmer.
Nu ser det lite skabbigt ut och jag låter bli att kolla hur det ser ut på kvällarna... Det ser inte ut som om någon kommer att jobba sent i kväll i alla fall.

Jo, det är semester och familjen suckade tungt när jag proppsade på att åka till denna historiska plats... ja,var då?

2 kommentarer:

  1. Översta bilden, sjuskrapan färdigbyggd och staketet är reparerat. Kul att se!

    SvaraRadera
  2. Det blir ju lite fånigt om jag skulle svara på en så lätt fråga...så jag överlåter åt någon annan att ta detta! Men det är ju riktigt kul att du hittade och framförallt fick med dig familjen till denna ruffiga del av den klassiska industristaden i Italien. -Ben fatto, Richardo!!

    SvaraRadera