lördag 5 september 2009

Tillbaka till plåtslageriarbetet

Nu har jag återkommit till plåtarbetet och hoppas kunna slutföra somarens beting med att göra klart i bagagerummet.


Jag tog bort golvplåten på högersidan. Den känns bättre i plåten på denna sida så bakkanten på bakskärmen behövs bara slipas av och grundmålas. Men förstärkningsplåtarna ska bort och lappas ihop. Dessutom måste jag göra klart bakstammen och knyta ihop högersidan med det som gjordes på vänster sida.


Här är ersättningsplåten för nedre delen av bakstammen med hålet för avgasrören. Mycket bankande men det blir riktigt hyfsat till slut. Se även multiverktyget, "järnvägsräls på stubbe"


Nya plåtbiten inpassad emot förstärkningsplåtarna. Dessa kommer jag att återkomma till senare.


Så, den nya plåten inpassad emot karossen. Imorgon hoppas jag få svetsa fast mitt alster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar