söndag 2 maj 2010

Dörrar demonterade

Efter att ha hållit på med tvättstugebyggnation tog jag mig tid till lite avkopplande P1800 skruvande.

Dörrarna skruvades bort och ska så småning om plockas isär. Det kan bli nästa vinters projekt att rostlaga och få ordning på alla ingående delar. Handlade bättre begagnade handtag på tradera som kommer att komma till pass.
Lite mer smågrejjor som ska tas bort innan karossen är helt tom. Jo, det återstår några stora grejjor också.
Den här ställer till det för mig just nu. Axeln som håller handbromsspaken sitter som berget! Skruvarna lossnar så fint men när axeln ska dras ut blir det stopp! Jag försökte svetsa fast en skruvskalle för att på så sätt rotera den i handbromsspaken men tji.. den vreds av.. Men det är aldrig för sent att ge upp...
Jag får ta tag i den vid nästa tillfälle igen.

1 kommentar:

  1. Trevligt du har fått upp farten igen ser jag.
    Sonax Express Rostlösare kan till och med få de beryktade pinnbultarna i Saabs 99 Triumph motor att lossna utan att behöva sågas av för att få av topplocket, ett annat välkänt och beryktat problem, ett tips. //P1800ES-73

    SvaraRadera