fredag 18 juni 2010

Äntligen är höger hjulhus påbörjat!

Så, äntligen har jag kapat bort första biten. Yttre hjulhusplåten lossades med ett litet snitt längs plåtskarven mellan innre och yttre delen. I ytterkant sågade jag bort det mesta av hjulhuskanten, men jag sparade så mycket att det går att antingen skarva på kanten inåt eller kanske borde jag kosta på mig nya skärmkanter. Innerskärmen får ligga till sig i väntan på att innerdelen blir klar. 
Skapade den första plåtbiten för i år! Det gick riktigt bra och var riktigt roligt att driva fram ur slätplåt. Jag mallade som vanligt med en pappersbit fram grovformen. Knacka och vika kanter, präglingar emot städet och så passa in mot karossen. 
Efter bortklippning av det rostiga, inpassning av den nya plåten och ihophäftning blev det så här.
Jag blev riktigt nöjd faktiskt, takterna sitter i sen förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar