söndag 13 juni 2010

Åter i garaget..



Så har jag återtagit GARAGET!
Hela våren har gått åt till att konvertera huset från direktverkande el till bergvärme, så nu kommer det att bli varmt i vinter utan att det svider i plånboken. Men nu är jag i startgroparna för att byta rostig plåt till ny.
Men ett litet parallellprojekt har jag hunnit med, bilställningen!! 
Nu är den klar!
Nu kompletterad med en saxdomkraft så att jag kan vrida karossen och komma åt under. O det utan att ligga på mage... Hela ställningen står på hjul så det går lätt att skjuta den dit man vill...
Här kan man passa på och beundra min egentillverkade bakstamsundersida och bakdelen på bakskärmen.


Och så en bild när den är nedsänkt så mycket som går. Trösklarna kana vara mellan 4 dm till 1m i höjd. Med den nya pallen kommer det att vara en fröjd att skrapa underredsmassa och rost under bilen.. Vad tror ni? 

1 kommentar: