söndag 20 juni 2010

Fortsatt med höger hjulhus

När jag äntligen får komma igång med plåtbitar igen gäller det att hålla i...
Passade även på att beställa ytterplåtarna i helgen. Det bär emot att köpa färdiga bitar men jag vill ju att resultatet ska bli så bra det bara kan... o sen är det ju dyrt också. Men skärmkanter, yttre tröskel och biten mellan dörr och bakre hjulhus väntas komma hem inom kort.


Gjorde klart innerdelen av hjulhuset. Tillsammans med det jag gjorde i höstas är det bara den svängda dubbelkrökta ytan kvar av 61-års modell kvar!
Så, nästa på tur är den lossade ytterdelen...
Den ser inte så tokig ut. Först tog jag hand om den den "lite" kexiga delen vid skärmkanten. Men en liten handknackad iläggsbit så blev hela svepet styvare att jobba med.  
Inner kanten klipptes ren och en ny bit lappades i. Med den operationen börjar det likna något.
Det sista för dagen blev att knacka fram ytterkanten som ligger emot skärmkanten. Den var lite trixigare men jag tycker att den följer ganska bra. Nästa steg blir att kapa upp skärmkanten och punkta fast även den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar