måndag 19 juli 2010

Hjulhuset klart!

Nu har det varit mycket svetsande.
- Hjulhuskanten har svetsats klart och slipats, blev riktikt bra om jag får säga det själv. Det slog sig inte alls av värmen. Svetsa, knacka på svetsen och så ta det försiktigt, kyla med en blöt svamp. Ja, alla trix på en gång.
- Alla ihoplappade delar har helsvetsats. Det blir nog flera meter svets tillsammans... Men nu har jag fått övning. Mindre och mindre slipande efteråt.

Här är innerskärmen inpassad med svetstänger. Jag har även gjort om den främre kanten av den yttre delen av innerskärmen. Det blev tydligt när jag fick en riktig skärmkant att passa emot att det inte var riktigt så som jag ville ha det. 
Innerbitar i bagaget inpassade.
Här kan man se skruvarna i hjulhuset som jag använder för att hålla ihop plåtarna när inte svetstängerna räcker till.
Så här ser det ut nu!
Innerskärmarna är svetsade både mellan inre och yttre delen. Fastsatt i framkant i tröskelbalken och förståss även emot hjulhuskanten. Lite slipning på en del av svetsarna som inte ville flyta ut riktig är det dock kvar.

Nästa steg blir att få klart högersidan av bagagegolvet.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Bra jobbat, heja, heja

    //P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt jobb! Var frå du tag i ekonomiplåten?

    MVH
    Fredrik

    SvaraRadera
  3. Hej Fredrik
    Ekonomiplåten har jag köpt från VP.
    http://www.vp-autoparts.com

    De är handgjorda med i mitt tycke bra kvalité.
    Hittills bra passform och i 1mm plåt, men jag har bara svetsat dit en enda plåtbit än så länge. // P1800-64

    SvaraRadera