lördag 10 juli 2010

Hjulhuskanten

Vad gör man när det är 30grader varmt och semestern just har börjat?
Jo, rätt svar är "går ut i garaget".

Lite uppmjukning med att lägga igen hålet för radioantennen vid c-stolpen. Det får bli någon typ av osynlig antenn till radion senare.
Sen tog jag tag i skärmkanten. Först svetstänger för att hålla ekonomiplåten på plats. Sen fixera med ett par plåtskruvar innan jag sågar igenom båda plåtarna med ett snitt.
Varefter jag sågade satte jag fast den nya kanten med en liten svetsloppa. Som ni ser försökte jag svetsa igenom färgen först.
Och som alla redan vet går det inte, det biter inte! Så det fick bli skrapning innan svetsning för att det ska sitta kvar.
Så har jag fått bort den gamla kanten och den nya är fastloppad med ett par svetsar. Efter kortet kompletterade jag med fler svetsar och det verkar som om det än så länge håller formen. Nu är det 1cm mellan svetsarna och för hoppningen är att det blir garageväder i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar