måndag 15 november 2010

Bärarmar nästan klara..

Förra helgen skrev jag brev till de flesta av alla gamla ägare, tro det eller ej. Jag har fått svar! Och inte bara det, jag fick ett kort också på bilen där den bara är ett par år gammal och en liten anekdot om en dikeskörning med intryckt tak som följd. Det förklarar varför det är så tjockt med spackel på taket. Nu hoppas jag på fler brev från tidigare ägare. Hoppas ingen tar illa upp att jag lägger ut bilden på bloggen och att jag skrämmer bort någon annan som eventuellt skulle kunna ha en bild från förr. Är det någon som misstycker är det bara att maila så tar jag bort den. Men tillbaka till garaget...
Här ligger bärarmarna och reaktionsstagen iordninggjorda. Egentligen är det bara reaktionsstagen som är iordninggjorda. Bärarmarna var genomrostade så det fick bli nya istället med de gamla omtagen. Men nya orginalbussningar och muttrar är det överallt.
Bussningarna till reaktionsstagen gick jag bet på, men jag har blivit lovad en date med en riktig hydraulpress. Då ska vi se vem som vinner...
Jag gjorde även iordning bromssköldarna och fjäderkopparna, men hur kul är det att se dem?!

1 kommentar:

  1. Kul med brevet från tidigare ägare, hoppas du får fler svar som kan fortsätta förklara röda bakaxeln, nu fick du ju klarhet i spacklet på taket. I intervjun i TV8 (se klubbens länk) med Pelle Pettersson så vart han ju lite sugen att designa en plåtcab P1800 vilket han tyckte skulle vara en ultimat bil med tanke på att han åker C70 idag. // P1800ES-73

    SvaraRadera