onsdag 29 december 2010

Bakaxel klar!

 Efter julfirande så är det dags att skruva ihop bakaxeln med nya grejor. Det tog en stund innan jag fattade att båda sidor måste vara på plats innan jag kunde mäta axialspelet på drivaxlarna. Jag var övertygad om att de levde sitt egna liv och kunde inte heller läsa mig till det i servicelitteraturen. Men efter ha provat upptäckte jag att de jobbar ihop...drivaxlarna.  
Nya bromsrör tillsammans med de nya hjulcylindrarna och bromsbackar ger en riktigt snygg helhet som förpackas i väntan på den stora monteringen, om några år.....
Bäst att sätta på en lapp om att det ska fyllas med olja innan det går att åka någonstanns..


Nästa delprojekt blir kardanaxeln. Den får samma behandling som de andra delarna. Skruva isär / Göra rent / Måla / Beställa de delar som ska bytas / Montera och till sist beundra.....
En och annan funderar får det bli däremellan förståss för det är ju aldrig bara och.....

1 kommentar: