lördag 11 december 2010

Handbromsen klar.

 Jag efterlyste en ersättare till distanshylsa 653576-9 i tidigare inlägg, hör och häpna! Det finns en ersättare enligt VOLVO som heter 1588548 som GCP har i sitt sortiment. Bara att beställa alltså..
Så här blev handbromsmekaniken efter att rosten fått maka på sig och lite färg har kommit på istället. Bara att lägga i lådan i väntan på montering....
Jag var och rotade fram domkraften i lådorna och hoppas någon har ett kort på hur veven till denna ser ut? Om den inte är allt för komplicerad hade jag tänkt göra en själv om någon kan bidra med lite måttuppgifter..
Och om någon kan bekräfta om det är rätt modell till en 61'a? 

3 kommentarer:

  1. domkraften är till en senare årsmodell

    SvaraRadera
  2. Kul att se att det rör på sig, bra.
    Insåg att jag inte skulle få upp tempen varmt nog i garaget för lackering i kväll -15 C så då får jag ligga lågt lite till. //P1800ES-73

    SvaraRadera
  3. Då kanske du i alla fall skulle ha din tröskelbalk så du kan värma dig med svetsen...

    Jag har fått en skiss på hur veven ska se ut, Tack! Hoppas få hem material imorgon, så ska jag prova om det går att bocka till en vev. Tanken är att använda en armeringsjärnsknäckare. Med den borde det gå att bocka 12mm rundstång.
    //P1800-61

    SvaraRadera