måndag 18 april 2011

Fäste för dörrlister

När jag kapade bort det rostiga följde infästningen av gummilisterna med. De var ju lika rostiga de! på de ställen där de fanns kvar vill säga... 
Nästa steg är ju att få tillbaka något att fästa gummilisterna igen.
Efter lite konsultation skulle Amazonens lister passa... Men inte de jag beställde ialla fall.

Då får man göra själv. Klippa 20mm remsor av 0,5mm plåt i garaget. Vika upp kanterna så att det blir ett litet U. Sen blev det svårt! Det var omöjligt att få tag i de små kanterna för att göra det sista vecket.
Efter lite funderingar gjorde jag en "skyttel" som jag kunde knacka emot och ta med mig genom listen. Funkade fin fint första dm...
Blev tråkigt innan alla 3 meter list var klara!!!
Sen ska listen passas in runt alla kanter, både vikas på längden och på tvären... 

Sista momentet är fixering! En liten pluggsvets var 50mm borde bli bra.
Så blev resultatet. Jag har inte provat med någon gummilist ännu..
Det är väl bara hoppas att de passar..

2 kommentarer:

  1. Ja nu är det hög tid att snart få titta på dina underverk som du åstadkommit. Man blir imponerad. // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut!
    Går an å modifisere de listene som sitter på dørene til Volvo 240.

    SvaraRadera