lördag 21 maj 2011

Så börjar bitarna komma på plats.

I veckan som gått har jag fuskat lite med innerplåten. Jag fäste fast delarna i eftermiddags. Även den främre delen av vänstersidan närmast hjulsprutet har fått en liten hjälpande plåtbit. Nu ska det finnas något att bygga vidare på på utsidan.
Torpedväggens anslutning till golvet vid förarsidan är uppkapat fram till frisk plåt. Men golvet emot tröskelbalken är utom räddning. Slätplåt eller beställa från någon leverantör?? Det är frågan det? Undrar om det går att prägla dessa rillor hemma.....?!
Den gamla tvärbalken är bortkapad och ny fastsatt med tänger. Men den längsgående balken måste få lite kärlek innan allt går att sätta ihop igen.

1 kommentar:

  1. Hej

    Försöker hålla jämna steg med dig och jobbar nu med samma sida. I stort sett så var golvet rostigt från tröskelbalken och in till de inre rillorna både bak och fram.

    Köpte en sick o falsmaskin från Jula för ett tag sedan och med den lyckades jag göra egna golvplåtar med originalutseende.

    Provade ochså att svetsa ihop plattjärn så att jag kunde pressa plåten en bit i taget i skruvstycket men tog längre tid, falsmaskinen kan ju användas till resten av bilen =).

    Glömde dock prova klädselbitarna innan svetsningen så nu behöver jag antingen flytta golvet 5mm i höjdled eller trixa med klädseln. Tips kolla innan svetsningen!

    Vp-autoparts skulle ev ta fram ett hel golvsida (fram o bak), de fick en mall av mig för snart ett år sedan visserligen rostigt men måtten gick att hitta.

    Nä ut i garaget igen......Janne

    SvaraRadera