söndag 3 mars 2013

Fördelare

Istället för att fortsätta med tankarna blev det en genomgång av fördelarna som jag samlat på mig under åren. Även om orginalmotorn för länge sedan byts ut så vill jag att fördelaren är så rätt som möjligt.
Från höger är det en VJU4BL33 som fanns bl.a på P1800 Juni-60 till jan-62, vilken är den jag tänker använda. Övriga är en JFUR4 som enligt en del listor även kallad VJUR4BL33?? det blev jag inte riktigt klok på.. Men den användes i alla fall en kort period mars-63 till jan-65, dock inte på någon P1800.  De andra satt på B20 från -65, 0231146026 och 0231146098.
Renborstad och med ett tunt lager mattsvart och nya tänddelar från Västeråsmarknaden blev den så här fin. Ska bara skruvas fast på motorn. En liten fundering som jag inte löst ännu är hur vacumslangen ska kopplas ihop med insugets undertryck? Är det via matningen till vacumservot för bromsen, eller??

2 kommentarer:

  1. Det ska nog inte vara någon vacumslang alls
    K T

    SvaraRadera
  2. Det skall inte vara någon vaccumslang, det skall sitta en hatt på vaccumklockans och insugets anslutning. Skicka ett mail till mig om du vill ha bilder på hur det skall se ut.
    Ch. nr. 2

    SvaraRadera