söndag 10 mars 2013

Lite moped igen...

Man kan se det som övande inför genomgången av all inredning. Jag slarvade med fotograferandet under iordningsställandet av mopedsadeln. Men innan hade ett råttbo sett bättre ut.
Handlade lite galon i tygaffären, skummgummi i biltillberhörsaffären. Sen bara malla av den gamla sadeln och så plocka fram symskinen. Det värsta är att få i tråden in genom nålen..
Jag hade även planerat för att sätta ihop mopedmotorn i helgen men delarna kommer väl i veckan istället. Bra med ett parallellprojekt när jag inte vill dra igång något större innan karossen ska in i garaget igen.
Jag har några dåliga samveten kvar med belysningen som jag tänkte ta tag i. Nummerskyltbelysningen har jag två av som jag tänkte göra iordning. Sen skulle jag vilja ha tag i ett par bättre bakljus. Mina är allt för noppriga...
Och vad jag har letat efter det där lite svampiga gummit som används för tätning till lampglasen. Rätt som det var kom jag på att det fanns närmare än jag kunde ana... Känn på musmattan får ni se!! Perfekt material, bara pilla bord den hårdare plasten med trycket på och så fanns det även en tejp att fästa med.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar