måndag 29 april 2013

Inpassning av framskärm

Dessa delar av tröskelbalken är det som tar emot när skärmen ska  in emot skarven i underkant. Först borra bort pluggsvetsarna och sen kapa bort plåten, men det fick jag inte med på bild.
Trots att det mesta innanför är bortkapat når inte skärmen riktigt in till skarven. Är det tröskelplåtarna som trilskas igen?? Det var en hel del inpassande för att få dem att passa i ovankant. Underkanten har jag inte haft något att jämföra med vid framskärmen. Jag gissar att jag får vänta på NOS trösklarna för att mäta hur stor kanten ska vara. Eller kanske det finns någon som kan ta ett mått från skarven till vecket för att avgöra om det är skärmen eller tröskels som felar....
Men sett framifrån ser det ut som om det skulle kunna bli riktigt bra.
Skärmskarven behöver lite massage för få en jämn och fin springa. Men än har jag inte kollat emot huven. Många ställen att ha koll på blir det..

1 kommentar:

  1. Jag mätte på min -61 och från innerkanten på bottensvällaren till yttervecket på tröskel eller skärm är det ca 38-40mm.

    Det viktigaste är att få det att bli en snygg rak linje från tröskel ut mot skärm när man ser bilen från sidan och längs med. Ta t ex en 1,5-2 meters linjal som referens och kolla innan du permanentsvetsar.

    Ser bra ut på bilderna tycker jag.
    Kul att du är igång med karossen igen!
    Hälsningar
    Mark

    SvaraRadera