söndag 18 augusti 2013

Fortsatt finlir med vänster skärm och dörr

Denna helgen fortsatte jag att passa ihop skärm och dörr. Jag började med att göra om avslutet på dropplisten ner mot skärmen. Passade även in skärmen mot plåten framför vindrutan. Den är nu nervikt i diket och ska sen svetsat fast innan den tennas ihop.
Jag har ännu inte sett två lika på alla bilar jag kollat på. Men detta verkar vara det mest logiska. Ett litet urtag för att låta skärmen gå bak och liva med A-stolpen. Sen gissar jag att skärmen svetsas ihop med underdelen innan allt snyggas till med tenn även där.
Med skärmen i rätt läge finjusterade jag dörrspringan. Nu tycker jag att det är tillräckligt bra.
Senare blev det en del svetsande av skruvhål som inte ska finnas. Även listhålen på vänsterskärmen är nu färdigborrade. Jag hade sparat de gamla skärmarna, och nu kom de till pass som mall.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Dropplisten skall inte ha ett tvärt avslut, utan skall liksom fortsätta ner mot framskärmen. Kan ta bilder på chnr 251 om du vill, den är "olagad".
    Mr Jensen

    SvaraRadera
  2. Intressant!
    Synd att jag nu gjort ett urtag:-(
    Men, det går ju alltid att ändra med svetsen...
    Skicka gärna några bilder till mig på hur det skulle ha sett ut, du har väl mailadressen?
    //P1800-61

    SvaraRadera