söndag 16 mars 2014

Tennspackling på egen hand...

Så stod man själv i garaget med tenn och brännare i högsta hugg.. Vad var det nu Mark sa? Jag tror nog att jag har koll...
Momenten är ganska självklara...i teorin....
Jag upplever inte det så svårt att ha koll på temperaturen, mer hur mycket tenn ska läggas på och hur får man till den där svepande linjen utan att behöva börja om. Det skulle även kunna översättas till avsaknad av erfarenhet...
Jag får erkänna att jag var tvungen att "dutta" i lite extra tenn på några ställen en ytterligare gång.
Höger fram, gjord alldeles själv..
Sen på A-stolpen, jag fick ju back jobb där.
En hel del riktande av torpedplåten och lite praktiserande av de nya färdigheterna i krympning. Lite traditionell sträckning av plåten fick det bli för att få bort den "flappande" ytan. Sen svetsning av skärm emot A-stolpen, jag hade fuskat och bara punktat, men till mitt försvar vill jag minnas att orginalskärmen bara var punktad och sen ihoptennad...
Här är tennet utsmetat som varmt smör på mackan en sommardag.  
Sen på med pansarfil och säta ut ytorna till nästan slutfinish, men i detta fall får det nog bli lite plast för att det ska bli helt slätt.
Jag inser att jag saknar ett verktyg för att komma åt i de små utrymmena. En roterande fil eller något sådant skulle sitta fin. Får se om jag kan hitta någon...

2 kommentarer: