lördag 12 april 2014

Och nu högersidan

Först få till den övre skärmskaven. Mycket tenn och så mycket filande för att det ska bli bra. Nu blir det inga bilder under arbetets gång utan bara färdigbilder.
Ett mellanstick blev att kolla igenom fälgarna som Tobbe med #128 förmedlade. När kommer bloggen?? Tre stycken var helfina men en verkar ha fått stryk då den var bucklig vid plåtkapselinfästningen om det säger något. Ett par reella slag med slägghammaren från baksidan gjorde att den blev lite bättre. Tyvärr inte några P1800 4,5" f'älgar(#657838) men dock ett par Amazon kombi dito 4,5"(#662842). Till reservhjulet blir det en Duettfälg (#89735). Hittade även ett gammalt Michelin X 165R15 däck i traven som kommer att få bli reservhjul. De ska allihopa göra ett besök hos Johnnybläster för att bli rostfria. Passar tisdag?
Sen ska de lackas. Hur är det nu. De ska inte ha samma färg som bilen, och inte heller den klassiska ljusgrå fälgfärgen. Vad jag hört ska det vara en mörkare grå? Är det någon som vet RAL eller NCS nummer?
Sen fortsatte jag med dörren. Det gick lite lättare än vänstersidans dörr. Jag har kanske övat upp tennspacklingsfärdigheterna och även till slut insett att det måste vara rent innan jag börjar.. Vem vet...

5 kommentarer:

  1. Det ser proffsigt ut. Lovar gott inför lackering.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Dena kulör stämde bra till fälgarna, Standox fabrikat, Alfa Romeo 651A Grigio antares/Stromboli

    Hälsningar Mikael

    SvaraRadera
  3. Tackar!
    Både för uppmuntran och färgkod.
    Det känns som det blir fälgarna som får vara första övningsobjektet när det ska till och lära sig lackera. Men än dröjer det..
    Mycket spackling och slipa kvar.... //Richard

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat, Richard! Ett tips när du ska lacka i garaget. ...stäng dörren till tvättstugan först. När jag var i tonåren och renoverade min 1800S -63 så gjorde jag det misstaget när jag sprutade Volvo-röd motorfärg. Morsan hade hängt lakan på tork.....Behöver jag säga mer...

    SvaraRadera
  5. Sent svar men det var ju en utmärkt dag idag, haha
    J

    SvaraRadera