fredag 4 april 2014

Göra om och göra rätt!

Nu har det varit tyst i garaget länge nog....
Efter ytterligare en tur till det förlovade landet i öster är jag hemma igen.
Resan får symboliseras med ett foto från ett annat hotellrumsfönster...
Här är Haifa med tyska kolonin någonstans i gyttret av hus.
Men nu kör vi igång igen!
Nu när det ska bli slätt och fint duger inte alla tidigare jobb, så är det bara. Reparationsskärmkanten och plåten bakom dörren linjerar inte i underkant. Det syns till och med på bilden.
Jag har funderat och haft ett antal lösningar men alla har gett ytterligare svetsskarvar. Så det är bara att börja om igen...
Jag vet inte hur många varianter på denna plåt jag gjort men nu går det riktigt fort att ta fram en ny i alla fall.
Här är det gamla bortkapat och en ny är både tillverkad och inpassad.
Efter svetsning och lite riktning var det bara att tända gasolbrännaren och ta fram tennet igen. 
Så där ja! Nu är jag nöjd igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar