måndag 21 april 2014

Glad Påsk med ytterligare tennspackling

Efter Påskmiddagar och en ordentlig förkylning blev det dags för lite garagejobb. Förkylningen varade ett helt dygn och jag hade feber, så riktigt sjuk var jag ;-)
Höger bakskärm riktades först för att få bort de värsta felen i plåten. Denna gång fick jag prova att krympa plåt med svetsen. Jag borde naturligtvis ha tagit kort även på det, men i striden hetta kommer jag inte alltid ihåg kameran. I alla fall, efter grovriktning blev det förtenning med pastan och sen på med tennet... Efter en hel del filande med karossfilen blev det så här. Efteråt vill man ju lägga på lite extra tenn på sina ställen med jag gissar att det bara blir sämre... Det får bli lite plastspackel utanpå detta senare..
Men innan bakskärmen gjorde jag först trösklarna klara. Med det är det bara runt framlyktorna kvar på högersidan.
Jag börjar redan planera för nästa steg som får bli bakstammen. Slipa bort en massa spackel ner till plåten sen kan det bli ytterligare tennspackling, vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar